Tuesday, November 15, 2011

EPISOD 8 : Hakikat diri........


ye teman2 yg ku rindui selalu...kali ini..saya ingin tuan2 dn puan2 baca habis apa yg ingin saya sampaikan..ada yg penting tuan2..demi kebaikan bersama.. insya allah.. :)

pada episod lepas anda telah ketahui lagu2 terawal saya..walaupun x sempurna tapi bg saya ia seni yg mula mencorak kehidupan saya...

tuan2 dn puan2 yg dimuliakan allah...bila dengar saya mula menyanyi,,pastilah anda tahu saya bukan seorang penyanyi yg terbaik,mempunyanyi suara yg lunak,,dn apabila mula berdendang dapat menarik serta menghiburkan hati yg berduka lara,,jiwa yg kosong ingin pengisian dari halwa telinga yg ingin menusuk ke jiwa...
saya mengerti itu..haha...dn meng"ia"kan hakikat itu...namun bagi saya menyanyi bukanlah tujuan sebenar saya dalam bidang industri hiburan yg ingin saya ketengahkan tapi melalui penciptaan lagu itu sendiri..makna dan karya lirik itu yg ingin dinyatakan mengenai bimbingan dn tarbiah dari penyampaian lirik yg di cipta..

saya bukanlah seorang penyanyi yg terbaik tapi saya akan mencari penyanyi2 yg terbaik untuk menyanyikan lagu2 ciptaan saya..

jadi saaya apa tuan2??
ye tuan!! tepat sekali..markah tuan2 40..kira lulus exam tuan2 dn puan2...
di ingatkan di sini...saya nak publisiti diri saya kepada semua... agak POYO bunyinya di sini..jadi.......
saya sebenarnya.................

seorang.............

yg mampu mencipta nama..
yg mampu menggetarkan jiwa..
yg mampu menawan segala..
yg mampu melawan segala..
yg mampu mempertahankan segala....


ITU pun jika mampu tuan2...haha,,saya mula bergurau tuan2...tapi saya sebenarnya hanya seorang hamba Allah...
saya macam tuan2 dn puan2...]
yg punya mata utk melihat.....ada mata dn ingin saya gunakannya utk penglihatan yg baik2...tuan2 ada merasakan sebegini?? alangkah ruginya jika mata di salahgunakan..nikmat allah yg mengkehendaki kita agar gunakan dgn yg baik2.. tuan2 ada mendengar sebuah hadith yg menceritakan mengenai pandangan2??
ye tuan2!! bila mana kita pandang 3 perkara ni tuan2,,kita dah dapat ganjarannya tuan2..tuan2 pandang wajah kedua ibu bapa,mushaf alquran serta kaabah...subhanallah...allah ciptakan kita mata,,dengan itu kita boleh hanya dengan mandang 3 ni da ada pahala ganjaranNya tuan2...maha pemurah Tuhan kita yg ingin memberi segala kebaikan tp masih ada yg mengendahkannya terutama saya tuan2..saya ingin bertaubat tuan2...
jom tuan2...
lepas ni kita jaga mata..

tuan2 dn puan2 yg dihormati....

saya memang macam tuan2 dn puan2..punya telinga utk mendengar,lidah utk menutur bicara..namun,,adakah di gunakan sebaiknya?? terutama saya yg fakir ini...
mendengar bacaan quran dan membacanya...sepatutnya di gunakan utk tujuan2 ibadah seperti itu...saya punya telinga utk mendengar..tapi ia bkn milikn kekal..saya tahu saya perlu guna mendengar perkara2 ilmiah,dunia dn akhirat..pastilah saya mencipta lagu utk tujuan2 agar di dengari rentaknya utk sampai mesej dakwah dari lirik2 ...pastilah perlu utk menyanyi agar tercapai hiburan hati sedikit dn sekecil agar kehidupan ada girangnya yg setakat ingin hibur sedikit,yg masih lagi tdk leka serta menunaikan solat pd awal waktunya..terutama saya yg suka melengahkan solat..astagrfirullah..saya ingin kembali ke jalan yg benar..jd sy mesti solat pada awal waktu...

jadi tuan2 dn puan2..
inilah saya seorang bakal nak naik jadi KOMPOSER LAGU??
mungkinkah?? insya allah. saya sentiasa dtgkn keyakinan..sama ada ia tercapai atau tdk,,
saya akan jadi seorang komposer lagu yg mencipta lirik2 mengajak kepada kebaikan,berkasih sayang,,menjaga ukhwah,ibadah,hubungan dgn allah dn manusia...pastilah saya tdk akan kecewakan islam..saya ingin memartabatkan agama islam ini bahawa ia nya sejahtera dn selamat.. ia nya agama yg pasti kita rasa bahgia bila menganutinya...saya insan fakir,,mula memikirkan TIDAK SALAH utk saya JADI BAIK dan TIDAK RUGI saya JADI BAIK.........

jadi.kehidupan saya yg fakir ini mula dengan plbagai lirik..
nasihat sy..berhibur boleh tapi mencukupi dn bukan kemahuan..
berhiburlah dengan hiburan2 yg di benarkan...dn selalu ingt allah agar tdk leka dn lalai dgn kehanyutan HIBURAN.......inilah saya..........
bukan lagak baik tapi WAJIB JADI BAIK..................   J




4 comments:

syuf said...

jom lah kita jge a'dhoul badanina sesama..hehhee..
bkn awak je yg fakir..kami pon sme... :)

aman D luffy asy-syarbaji said...

owh syuf tq........ kata2 awak memberi ketenangan pada sy utk terus baik... :)
owh ye..selamat berkenalan ye..sy aman.. hehe..

syuf said...

sme2 lah aman....kia sume tak ma'sum macm kkasih Allah.... kan... heheehe.. t'utamanya sayalah..... huhu.. selamat berkenalan juga....

aman D luffy asy-syarbaji said...

:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...