Friday, December 30, 2011

EPISOD 13 : Lagu Tema batch NUQLIUZ DARUL QURAN

Assalamualaikumwarahmatullah..


alhamdulillah bersyukur ke hadrat ilahi kerana masih lagi memberi kita nikmat iman dan islam.. selawat ke atas rasul junjungan muhammad s.a.w...


ye !! kita masih lagi dapat bertemu dan hingga kini saya akan terus menghangatkan kehidupan anda dengan pelbagai kehangatan ,, hak2... untuk episod kali ini saya ingin berkongsi lagu tema batch NUQLIUZ DQ 11/14.. 


erm... awal bulan 12,, 2 orang sahabat dari semester 2 kat tempat saya belajar (sdr zahidi razak dan azhar hilmi) ada bertanya tentang arrengement muzik.. mereka nak buat lagu tema sems mereka iaitu batch NUQLIUZ DARUL QURAN.....


saya sebenarnya amat berbesar hati kerana mereka menemui saya tika saya amat banyak lagi tak settle lagu2 tempahan..haha .. :p
gurau yek... jadi pada jumaat bertarikh 23/12/2011 saya membawa sahabat azhar hilmi bersama saya menemui cikgu ali yassin di studio magic eye's untuk tujuan itu...
bagi saya amat berbaloi buat muzik kat sini kerana bayaran yg murah terutama untuk seorang yg bergelar pelajar dan tidak bekerja.. hanya RM80.. :)


kami tiba di kg rimba terjun pontian pd jm 10.30pm.. tu gerak dari kuala kubu bahru dr jam 11.10am tu.. huhu.. agak letih tambahan kami redah hujan semata-mata nak pegi makan kat nasi ayam rengit,,hehe..


jadi malam itu juga kami rakam suara untuk lagu ini.. beliau sdr azhar hilmi memulakan dengan nada yang agak penat keletihan dan rakam kembali setelah agak selesa.. panas suara dulu.. :)


haa.. lagi satu,,untuk lagu kali ini bukanlah dari ciptaan saya cuma saya amat berbesar hati untuk kongsi bakat sahabat saya ni..


alhamdulillah tanggal 25/12/2011 selesai sudaah muzik bagi lagu ini... haa.. meh dengar...


 lagu dan lirik hasil ciptaan sdr Zahidi Razak nyanyian sdr Azhar hilmi..masing2 dari batch ini.. berbakat dowg ni..
arrengement muzik di studio magic eye's kg. rimba terjun pontian johor.. :)


leh dengar at link ni http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D1efu_nsGExc%26feature%3Dyoutu.be&h=qAQGLwHPM

or tengok sini je.. hehe


video


dengarkan cerita lagu ni adalah langkah untuk mendapatkan keizinan jadi lagu tema batch.. belum rasmi.. tapi saya yakin ia akan jadi lagu rasmi batch adik2 NUQLIUZ.. amat bangga la pd entorang semua...


macam mana?? ni rentak ala2 mars.. soldier gitu...  huffaz ni berbakat.. seorang yg menghafaz quran sebenarnya lebih mantap dari pelbagai aspek.... bidang professional,akademik,aliran agama,quran malah bidang2 laiinnya.. saya bukan sekadar cakap kerana punyai sahabat yg begitu... ulama' itu boleh jd umara' tp umara' kadang2 sebenarnya tak dapat jadi ulama' ..  apa pun tiap dari kita punya seni berbeza dan kelebihan masing2.. terus berusaha yek!! :)


dan terus bersama saya hanya D'POYO.FM..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...