Sunday, December 18, 2011

EPISOD 11: LaGu UkhWah withouT muSic

Assalamualaikum sahabat2 yang terus bersama saya lagi hanya D'POYO.FM...
ye yang pastinya saya akan terus bersama-sama anda dan menghangatkan dengan pelbagai kehangatan.... bukanlah ingin mengatakan ia satu kesempurnaan tapi saya haruslah mencuba.. begitu juga anda.. terus mencuba apa sahaja yang ingin kita lakukan.. hasilnya bukanlah masalah tapi keinginan mencuba itu.... 
pada episod lepas anda telah mendengar serta barangkali menyaksikan video klip saya tentang lagu UKHWAH.. ye tuan2 dn puan2 yg saya kasihi... pastilah suara saya tak sedap... takpe itu bukan masalah.... saya menyanyi anda dengar,, itu kesungguhan.. hehe...

saya bukan penyanyi.. hanya menggubah lagu,.... kalau nyanyian tak sedap...anda berjumpa saya.. saya rakam suara anda.... kalau lagu saya pula tak sedap.. anda komen part mana dan saya ubah.. kalau ada yang mahu saya jangan buat apa2.. saya MENOLAK,,haha... ia adalah hasrat dan kesungguhan saya... saya akan terus menerus.. saya cuma ingin mempamerkan hiburan islam yang saya fikir tidak mempunyai konsep hiburan yg leka... bahkan ia akan menjadi peringatan buat kita agar memikirkan tiap perkara yg baik bersama dalam menghayati lirik2 saya yek... ?? :)
jadi teruslah saksikan ye.. dengar dengan iman dan hayati lirik ini... (boleh tengok lirik dalam episod 10)





alhamdulillah... inilah lagu ukhwah.... seperti dalam liriknya mencerminkan mengenai ukhwah kasih sayang yg berpanjangan yg terus menjaga demi perpaduan....
seperti mana sabda nabi s.a.w mengenai ukhwah ini ibarat 1 jasad.. biila mana 1 jasad pasti dapat bersatu segalanya.. kita bersatu hati ... bila makna kata satu tuan2 yg saya kasihi.... bila ada perkara2 yg tak sependapat,,kita dapat selesaikan dengan baik kerana kita memikirkan jua uhkwah kita kan?? andai tak sependapat bukan bermakna kita musuh kan?? :)

apa pun.. anda sahabat saya sehati sejiwa... saya sayang semua lillah.. moga terus bersama saya hanya D'POYO.FM... :D

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...